Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz
Přestavba nádraží Hostivař.

Nádraží Praha-Hostivař leží na trati č.221, bývalé KFJB (Kaiser Franz Josef Bahn). Trať byla schválena do provozu v listopadu 1871, nicméně v Hostivaři tenkrát žádné nádraží nebylo. Až v roce 1877, po četných žádostech na straně jedné a průtazích na straně druhé, byla pro obec Hostivař zřízena alespoň osobní zastávka. V roce 1882 je zastávka povýšena na stanici se skladištěm a až v roce 1985 je zřízena kolej ke křižování vlaků. Budova nádraží Praha Hostivař, postavená dle typového plánu 18H Českomoravské transverzálky, pochází z roku 1905.
V druhé dekádě třetího tisíciletí nádraží přestává vyhovovat pro provoz na koridorní trati: zejména byl kritický pohyb osob v kolejišti při zastavení osobního vlaku. K přestavbě se přikročilo v roce 2014, hotovo je v roce 2015: 2 ostrovní nástupiště se 4 nástupními hranami, navíc kusá kolej pro vlaky v Hostivaři končící. (Městská linka sice v Hostivaři končí, ale kusou kolej nevyužívá - stav v roce 2019). Podchod spojuje pro pěší obě strany nádraží a současně vyúsťuje u silničního přechodu, který vede k autobusovým a tramvajovým zastávkám.
Nádraží je posunuto na východ, takže stará budova KFJB se dostává "mimo hru" a její další osud je nejasný. Tím, že městská linka nyní pravidelně zajíždí do Hostivaře, představuje podstatné rozšíření nabídky dopravního spojení pro obyvatele sídlišť v Horních Měcholupech. Škoda jen, že stále chybí osobní zastávka v Praze-Malešicích, s přestupy na metro, autobusy a tramvaje.

Zpět na výběr
Zpět na domovskou stránku