Přestavba nádraží Hostivař.
Nádraží Praha-Hostivař leží na trati č.221, bývalé KFJB (Kaiser Franz Josef Bahn). Trať byla schválena do provozu v listopadu 1871,
nicméně v Hostivaři tenkrát žádné nádraží nebylo. Až v roce 1877, po četných žádostech na straně jedné a průtazích na straně druhé,
byla pro obec Hostivař zřízena alespoň osobní zastávka. V roce 1882 je zastávka povýšena na stanici se skladištěm a až v roce 1985
je zřízena kolej ke křižování vlaků. Budova nádraží Praha Hostivař, postavená dle typového plánu 18H Českomoravské transverzálky, pochází
z roku 1905.
V druhé dekádě třetího tisíciletí nádraží přestává vyhovovat pro provoz na koridorní trati: zejména byl kritický pohyb osob v kolejišti
při zastavení osobního vlaku. K přestavbě se přikročilo v roce 2014, hotovo je v roce 2015: 2 ostrovní nástupiště se 4 nástupními hranami,
navíc kusá kolej pro vlaky v Hostivaři končící. (Městská linka sice v Hostivaři končí, ale kusou kolej nevyužívá - stav v roce 2019).
Podchod spojuje pro pěší obě strany nádraží a současně vyúsťuje u silničního přechodu, který vede k autobusovým a tramvajovým zastávkám.
Nádraží je posunuto na východ, takže stará budova KFJB se dostává "mimo hru" a její další osud je nejasný. Tím, že městská linka nyní pravidelně zajíždí
do Hostivaře, představuje podstatné rozšíření nabídky dopravního spojení pro obyvatele sídlišť v Horních Měcholupech. Škoda jen,
že stále chybí osobní zastávka v Praze-Malešicích, s přestupy na metro, autobusy a tramvaje.
Zpět na výběr
Zpět na domovskou stránku
|